Terug

  • Geen verwijzing nodig van je huisarts
  • Stel zelf je onderzoek samen
  • Prikpunten in heel Nederland

Contact klantenservice Bloedwaardentest

Veelgestelde vragen


1. Bestelling plaatsen

1.1 Hoe kan ik een test bestellen?

Stel je eigen onderzoek samen door de gewenste tests of complete check-ups aan je winkelwagen toe te voegen. Klik daarna op de winkelwagen om het afrekenproces te starten.

1.2 Moet ik thuis zijn voor het ontvangen van de testkit?

Nee, je hoeft niet thuis te blijven. De testkit wordt verzonden als brievenbuspost en past gewoon door de brievenbus.

1.3 Hoe oud moet je zijn om een test te bestellen?

Vanaf 18 jaar mag iedereen bij Bloedwaardentest een onderzoek afnemen. Voor kinderen jonger dan 18 graag overleg via telefoon (085 - 065 37 47) of per mail ([email protected])

1.4 Kan ik voor meerdere in 1 keer bestellen?

Het is niet mogelijk om voor meerdere personen tegelijk in één bestelling te bestellen. De rapportage wordt namelijk persoonlijk opgesteld op basis van geslacht en leeftijd. Wil je voor meerdere personen een test kopen? Dan moet je voor elke persoon apart een bestelling afronden. Daarnaast worden de afnamekosten per persoon berekend.

1.5 Is het onderzoek anoniem?

Bloedwaardentest deelt jouw uitslagen nooit met derden zonder jouw toestemming. De testkit is uitsluitend gekoppeld aan jouw onderzoek, en de uitslag wordt alleen naar jouw e-mailadres gestuurd. Zorg ervoor dat je je geboortedatum niet wijzigt, aangezien de referentiewaarden afhankelijk zijn van je geslacht en leeftijd.

1.6 Ik heb een test besteld, hoe nu verder?

Bedankt voor je bestelling! Klik hier om te zien hoe het werkt.

1.7 Hoe lang is mijn testkit geldig?

Je hebt 8 weken na ontvangst van de testkit de tijd om je bloed te laten afnemen en op te sturen. Dit is vanwege de houdbaarheid van de buizen.

Hebben we binnen 8 weken niets van je gehoord? Dan verloopt je order automatisch. We kunnen je bestelling opnieuw plaatsen en een nieuwe afnameset toesturen. Hiervoor rekenen we €21,90.

Verwacht je dat je je bloed niet op tijd kunt insturen, maar zit je nog binnen de acht weken? Neem dan alvast contact met ons op. We kijken graag met je mee naar een mogelijke oplossing!

1.8 Kan ik later extra testen laten uitvoeren op mijn eerder afgenomen bloed? (nabepaling)

Ja, dat is mogelijk! Wanneer je binnen 5 werkdagen na ontvangst van je bloed in het lab een aanvullende test bestelt, wordt deze uitgevoerd op hetzelfde bloedmonster. Hierdoor hoef je niet opnieuw te betalen voor bloedafname en verzendkosten.

Hoe het werkt:

1. Voeg de tests toe aan je winkelwagen: Ga naar onze webshop en kies de tests die je wilt toevoegen.
2. Kies de afnamemethode: Selecteer tijdens het afrekenen de afnamemethode "Consult/Nabepaling".
3. Vermeld je ordernummer: Vul in het opmerkingenveld (laatste stap van de checkout) het ordernummer (BWTxxxx) in van het onderzoek waarvoor je de nabepaling aanvraagt.

2. Bestelling annuleren

2.1 Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Je kunt een test kosteloos annuleren zolang de testkit nog niet is verzonden of de nabepaling nog niet is ingezet. Is de testkit al verzonden, dan brengen wij €21,90 in rekening. Stuur hiervoor een e-mail naar [email protected].

Na de bloedafname of verzending van het materiaal naar het laboratorium is annuleren niet meer mogelijk.

3. Bloedafname

3.1 Hoe en wanneer kan ik bloed laten prikken?

Zodra je bestelling is verwerkt, ontvang je een verwijsbrief voor een prikpost bij jou in de buurt. Wij werken samen met bloedafnamepunten door heel Nederland, zodat er altijd een locatie in de buurt is. Wij adviseren om bloedafname bij voorkeur van maandag tot en met donderdag te laten uitvoeren.

3.2 Moet ik nuchter zijn tijdens het prikken?

Voor de meeste tests is vasten niet nodig. Als dit wel vereist is, wordt het duidelijk vermeld bij de test. Als je bloedwaarden in orde zijn, blijven ze dat ook wanneer je niet nuchter bent.

Wil je echter het zekere voor het onzekere nemen en een optimaal resultaat behalen voor:

  • Glucose
  • Cholesterol (vetprofiel)
  • Leverfunctie

dan raden wij het volgende dieetadvies aan:

Vanaf 23:00 uur de avond vóór je afspraak:
❌ Geen koffie
❌ Geen zuivelproducten (zoals melk, karnemelk of yoghurt)
❌ Geen gefrituurde producten
❌ Geen alcoholische dranken

Op de ochtend van de test:
✅ Eet maximaal twee sneetjes volkorenbrood, belegd met magere vleeswaren (zonder boter)
✅ Drink alleen water of thee zonder melk en suiker
❌ Geen zoet beleg, fruit of zuivelproducten

3.3 Mijn buisjes lijken niet schoon, is dat normaal?

Ja, dat hoort zo. De buisjes zijn voorzien van een speciale coating die het bloed stabiliseert en behoudt tijdens de verzending. In het ziekenhuis is deze coating niet nodig, waardoor de buisjes daar er anders uitzien.

3.4 Moet ik stoppen met supplementen voordat ik bloed laat prikken?

In het bloed wordt gemeten wat het niveau van vitamines en mineralen op dat moment is, ongeacht of deze via voeding of supplementen zijn binnengekomen.

Je kunt een vitaminebalans dus zowel mét als zonder supplementen meten.

Wil je weten of je lichaam zelf voldoende vitamines en mineralen aanmaakt en of je genoeg uit je voeding haalt?
Doe de test nadat je enkele weken geen supplementen hebt genomen. Voor vitamine B12 geldt een minimale stopperiode van één maand.

Wil je controleren of je supplementen je waarden voldoende verhogen of mogelijk te hoog maken?
Doe de test terwijl je je gebruikelijke voeding en supplementen blijft nemen. Sommige bloedwaarden kunnen bij een te hoge dosering schadelijk zijn.

3.5 Hoe verstuur ik mijn bloedmonster na de bloedafname?

Plaats de met bloed gevulde buisjes in het bijgeleverde medische verzendmateriaal en stuur ze op per post. Dit kan op twee manieren:

  • Via de oranje brievenbus
  • Afgeven bij een PostNL-ophaalpunt en in de oranje brievenbus daar deponeren


Belangrijk:
Verstuur het niet met Track & Trace of als aangetekende post. Dit kan vertraging veroorzaken en de verwerking van je monster beïnvloeden.

Je hoeft de envelop niet te frankeren; dit is al door ons geregeld.

Let op bij extreem warm of koud weer:
Om de kwaliteit van je monster te waarborgen, stop de buisjes pas net voor de ophaaltijd van PostNL in de brievenbus of lever ze af bij een PostNL-ophaallocatie en doe ze daar in de oranje brievenbus.

Bewaaradvies:
Bloed: op kamertemperatuur bewaren
Urine: in de koelkast bewaren

3.6 Hoe vol moeten de buisjes zijn?

De benodigde vulling hangt af van het type en merk van de buis:

  • Stolbuizen (rode dop): Vul deze volledig tot de top.
  • EDTA-buizen (paarse dop): Vul deze tot ongeveer de helft.
  • Glucosebuizen (grijs-witte dop): Vul deze tot ongeveer 1/3.

4. Uitslagen

4.1 Wat betekenen de referentiewaarden op mijn labuitslag?

Op je labuitslag staan jouw testresultaten, oftewel de gemeten waarden uit je bloedonderzoek. Daarnaast zie je twee referentiewaarden: de onder- en bovengrens waarbinnen je resultaat idealiter zou moeten vallen.

Deze referentiewaarden zijn afhankelijk van factoren zoals geslacht en leeftijd. Ze helpen bij het interpreteren van je uitslag, maar houd er rekening mee dat kleine afwijkingen niet direct een medische oorzaak hoeven te hebben. Bij twijfel kun je altijd overleggen met een arts.

4.2 Kan ik mijn labuitslag bespreken met een specialist?

Ja, dat kan! Je kunt met je labuitslag terecht bij je eigen huisarts.

Daarnaast bieden wij via onze 'Extra services' de mogelijkheid om een consult aan te vragen. Wij werken samen met verschillende artsen en therapeuten die je uitslag met je kunnen bespreken en je verder kunnen helpen bij eventuele klachten of vragen.

Klik hier om de mogelijkheden te bekijken.

4.3 Hoe ontvang ik mijn uitslag?

Je ontvangt je uitslag per e-mail als een PDF-document.

Bij extreem lage of hoge waarden, waarbij direct medisch handelen nodig kan zijn, nemen wij eerst contact met je op voor een persoonlijk overleg voordat je de uitslag ontvangt.

Overige afwijkende waarden worden in het rapport aangeduid met:

  • Een pijltje omhoog voor een verhoogde waarde
  • Een pijltje omlaag voor een verlaagde waarde

Houd er rekening mee dat een urine- en/of bloedonderzoek altijd een momentopname is. Soms is het verstandig om testen met afwijkende resultaten na een maand te herhalen om een beter beeld te krijgen.

Bij medische klachten raden wij aan om altijd je (huis)arts te raadplegen.

5. Zakelijk bestellen

5.1 Ik wil graag bloedonderzoeken zakelijk aanbieden, kan dit?

Ja, dat is mogelijk! Neem gerust contact met ons op via [email protected], dan bespreken we graag de mogelijkheden.

Contact opnemen

klik hier voor de meest gestelde vragen

Heb je verder nog vragen?

Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag:

Stuur ons gerust een email bericht : [email protected]

Telefoon en WhatsApp: (085) 065 37 47 

KvK nr: 82371938
BTW nr: NL862439693B01
IBAN: NL29 RABO 0147767490

Bezoekadres marketing en klantenservice:

Bloedwaardentest B.V.

C'Park Bata

Building 21 

Unit 1.23

Europaplein 1

5684 ZC BEST

AGB code Bloedwaardentest B.V. 50500017

Mocht je er met ons niet uitkomen en je wilt je aanmelden voor het indienen van een klacht bij een onafhankelijke klachtencommissie dan zijn wij volgens de Wkkgz, (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)) aangesloten bij erisietsmisgegaan.nl

De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).  

U kunt uw klacht dan voor laten leggen aan een de door VWS (ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport) erkende klachtencommissie

voor aanmelden van uw klacht klik op het logo:

 

Neem contact op

* Verplichte velden

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box